اظهارات منتسب به سردار رادان درباره طرح نور۲ تکذیب شد دستگیری ۶۸ شرور مخل امنیت در شهرک رجایی مشهد (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) افزایش سرانه مصرف نوشابه در کشور | سریع‌ترین رشد مصرف مواد قندی را داریم شناسایی بیش از ۷۲۰۰ مبتلا به سل در ایران| یک‌چهارم بیماران ایرانی نیستند راز جنایت خانوادگی فاش شد| باز هم قتل پسری معتاد توسط پدر رونمایی از نسخه جدید شاد با قابلیت‌های جدید سقوط کارگر در محل گودبرداری یک پروژه ساختمانی + جزییات(۲۰ خرداد ۱۴۰۳) حریق انباری یک مدرسه در بلوار وکیل آباد مشهد + تصویر (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) ۳۰ فقره سرقت از مجتمع‌های مسکونی در مشهد رمزگشایی شد (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) کاهش چشمگیر اهدا خون توسط بانوان در خراسان رضوی | نیازمند اهدای خون از سوی جوانان هستیم تحقق سه‌ونیم‌برابری تعهد مهارت‌آموزی به کودکان کار در خراسان‌رضوی همسترکامبت، درآمد بدون زحمت یا رؤیای ثروتمندشدن؟ دانش‌آموزان نابینا از امتحان نهایی با خط «بریل» محروم شدند اوج گیری آسیب‌های اجتماعی در شیب شکاف نسلی احضار رائفی‌پور به دادستانی تهران کدام ورزش در کاهش فشارخون میسر است؟ آیا فشارخون، صبح‌ها بالاتر است؟ ویزای شنگن گران شد + جزئیات نوشیدن نوشابه‌های انرژی‌زا خطر سکته قلبی را به دنبال دارد مهم‌ترین دوره برای شناخت از همسر چه زمانی است؟
سرخط خبرها

جزئیات توزیع شیر خشک با کد ملی| شیر خشک به کشور‌های همسایه قاچاق می‌شود

  • کد خبر: ۱۸۷۹۶۳
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹
جزئیات توزیع شیر خشک با کد ملی| شیر خشک به کشور‌های همسایه قاچاق می‌شود
رئیس سازمان غذا و داروی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تشریح فرایند دریافت شیر خشک با ثبت کد ملی در سامانه های دارویی پرداخت.

دکتر علی روحبخش در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در این خصوص عنوان کرد: از ۲۰ مهر ماه شیرخشک رگولار و عادی با ثبت کد ملی نوزاد صورت میگیرد.

وی ادامه داد:  این روند برای عرضه شیر خشک در دارو خانه‌ها انجام می‌شود؛ بدین صورت که افرادی که کودکان زیر ۲ سال دارند با ارائه کد ملی نوزاد به داروخانه پس از ارائه بارکد شیرخشک در سامانه " تی تک" که به سامانه ثبت احوال متصل است صحت سنجی می‌شوند و مسئول فنی داروخانه شیر خشک را ارائه میدهد.

روحبخش خاطرنشان کرد: عرضه شیر خشک با کد ملی در داروخانه‌ها در حقیقت ادامه طرح ثبت اصالت و رهگیری فرآورده‌های سلامت محور است که در بستر سامانه تی تک انجام می‌شود و پیش از این در خصوص بسیاری از دارو‌ها مانند انسولین هم بوده است و هدف ما از این اقدام، کنترل بازار شیر خشک می‌باشد.

رئیس سازمان غذا و داروی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به سهمیه اختصاص یافته به خراسان رضوی و مشهد تصریح کرد: به محض آغاز طرح فروش شیر خشک با کد ملی، حداکثر ۸ قوطی شیر خشک در ماه به سرپرست خانوار تعلق میگیرد. در حال حاضر میزان توزیع شیرخشک و سهمیه خراسان رضوی ۳۴۰ هزار قوطی در ماه است که ۶۵ درصد این رقم، سهم مشهد می‌شود.

قاچاق شیر خشک به کشورهای همسایه

دکتر روحبخش در بخش دیگری از گفت و گوی خود با شهرآرانیوز به موضوع کمبود شیر خشک اشاره و توضیح داد: گزارشاتی داریم که شیرخشک به کشور‌های همسایه قاچاق می‌شود و یا وارد صنایع غذایی و شیرینی پزی می‌شود؛ بنابراین با راه اندازی طرح فروش با کد ملی، سیاست بر این است که از این طریق شیر خشک به دست مصرف کننده واقعی برسد.

وی ادامه داد: فرآورده‌هایی که کمبود دارند، از سوی سازمان غذا و دارو اجازه صادرات ندارند. همچنین توزیع شیر خشک دقیقا مانند سال‌های گذشته است؛ اما اینکه چرا امسال به یکدفعه شاهد کمبود شیر خشک در بازار شدیم به نظر میرسد یا مردم به خاطر ترس از کمبود، دپو میکنند یا در صنایع دیگر مانند شیرینی پزی استفاده می‌شود و یا به کشور‌های همسایه قاچاق می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->